Ny markeds- og kommunikasjonsdirektør i Clarion
Sofia Wulff (54) tiltrer den 1. juni 2019 stillingen som Head of Marketing and Communication for Clarion Hotel i Norden. Hun blir dermed en nøkkelperson i arbeidet med å sikre og bygge kjedens varemerke. Rekrutteringen skjer i en tid der hotellkjeden er i stor forandring. Bare i 2019 investeres det flere milliarder i å utvikle og utvide Clarion Hotel.
Wulff kommer fra eget firma innen marked, branding og forretningsutvikling. Tidligere har hun vært markedsdirektør for Comwell Hotels, kommersiell sjef på Metronome, og PR- og markedssjef for Garmin i Danmark.
– Sofia har både en bred profesjonell bakgrunn innen markedsføring og design, samt kommersiell erfaring og kunnskap fra produktutvikling og bærekraft. Hun har en personlighet som passer fint inn i en så kulturelt sterk virksomhet som den Clarion Hotel og Nordic Choice Hotels har. Jeg gleder meg til å få oppleve hennes arbeid og engasjement mot våre hoteller, og til å ønske henne velkommen i vår nordiske ledergruppe, sier Christen Bagger, Senior Vice President i Clarion Hotel.
– Jeg ser frem til å komme tilbake til hotellbransjen og være med på å sette mitt kreative preg når jeg, sammen med Clarions dyktige marketingfolk, skal styrke kjennskapen til kjeden ytterligere. Det er lagt ambisiøse planer for vekst og utvikling, og jeg tror på at vi kan overgå dem, sier Sofia Wulff.
Hun er utdannet designer og bor i København med sin datter på 15 år. Moderne biler sier ikke hennes kreative sjel noe. Derimot elsker hun veteranbiler med sjarm og fin design, noe som reflekteres i hennes livsstil.
Foto: Sofia Wulff, Head of Marketing and Communication for Clarion Hotel i Norden. Foto fra Clarion Hotel.